31 Ocak 2014 Cuma

Fas Mutfağından: Baharatlı Yoğurt


Fas mutfağından denediğim ilk tarif bu ve diğerleri için beni cesaretlendiren de. Çok sevdiğim kimyonun yoğurtla birleşiminin bu kadar güzel sonuçlanacağını hiç tahmin etmemiştim. Dip sos olarak yoğurt ile nane, acı biber ve tuzu zaten tüketiyoruz ve hatta bunlar cipslerin içinden çıkıyor. Bu sosta yer alan baharatlar çok hafif ve aromalı bir birliktelik oluşturuyor. Hiçbir tat diğerinin önüne geçmiyor. Gerçi ben kimyon sevdiğim için miktarını biraz arttırdım ve çok da memnun kaldım. Bu tarifi hazırladıktan sonra fotoğrafta  görülen cipslerle birlikte sosu bir güzel tükettim ve akşam yemekte de izmir kofte olduğunu hatırlayıp bu sostan bir kase daha hazırladım. Sonrasında tavuk yemeğiyle de denedim ve ben çok sevdim. Bundan sonra et yemeklerinin olduğu her sofrada bu sos da yer alacak. Siz de deneyin. Kolay gelsin.

Malzemeler:
  • 1 kupa yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • 1/2 çay kaşığı nane
  • 1/4 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı kişniş
  • 1/8 çay kaşığı kakule
  • 1/4 çay kaşığı tarçın
  • 1/8 çay kaşığı acı toz biber
  • Tuz
Hazırlanış:

Sarımsağı ezin ve yoğurda ekleyin. Diğer tüm malzemeleri de yoğurda ekleyip karıştırın. Bu tarifi et yemekleri ve cipslerle birlikte servis edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.