31 Ocak 2014 Cuma

Fas Usulü Havuç Salatası


Kolay, değişik ve lezzetli bir salata olan bu Fas tarifini görür görmez denedim. Ortaya kesinlikle çok değişik ve lezzetli bir tarif çıktı. Birçok havuç salatası tarifi var bizde de ama biz genelde havucu, salatalarda çiğ olarak tüketiyoruz. Bu tarifte ise; önceden havuçları haşlıyoruz. Ben fazla haşlamamanızı öneririm. Bu şekilde hem vitaminini kaybetmez hem de kıtır kıtır bir lezzet taşır. 
Ben, tarifi buraya aktarırken, baharat konusunda orijinal tarife sadık kaldım ama kendim denerken, kimyonu sevdiğim için miktarını fazla tuttum siz de baharatları kendi zevkinize göre değiştirebilirsiniz.

for English => Moroccan Carrot Salad

Malzemeler:
  • 6 adet orta boy havuç
  • 2 diş sarımsak (doğranmış)
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı acı biber
  • Maydanoz
  • Tuz
Hazırlanış:

Havuçları soyun ve haşlayın (yaklaşık 10dk) Diğer malzemeleri bir kapta karıştırın, doğranmış ve haşlanmış havuçları sosa ekleyip karıştırın. Salatayı buzdolabında bir süre marine edin. Soğuk ya da ılık servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.